Dünya sosyal medyayı iş bizse laf üretmek için kullanıyoruz

Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin başkanı. Yıllardır kadın ve genç girişimciler üzerine projeler üretiyor, etkinlikler düzenliyor. Bu etkinliklerden biri olan g3 Girişimciler Zirvesi geçtiğimiz günlerde Amasya’da gerçekleşti. Bir Amasyalı olarak ben de oradaydım. Amasya Valisi Osman Varol, Amasya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Murat Kırlangıç ve ilin önde gelen iş insanlarının yoğun katılımı ile çok verimli bir etkinlik gerçekleşti. Etkinlik devam ederken ben da TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ile ekonomi dışı renkli bir sohbet yapma imkanı buldum.

 Rifat Bey, bugün sizinle ekonomi yerine gençlik, teknoloji, kadın ve genç girişimciler üzerine sohbet etmek istiyorum. Mesela dünyadaki değişimle başlayalım.
– Geçtiğimiz yüzyılda amaç, zengin doğal kaynaklara, mesela petrole ulaşmaktı. Şimdi amaç, insan kalitesini artırmak. Zira zenginlik, doğal kaynakla değil fikir üreterek geliyor.Fikri üreten de insan. O yüzden artık dünyanın en güçlü insanları, en çok takip edilen, en çok rol model alınan kişileri, girişimciler.Çünkü dünyayı, iş yapma biçimini, muazzam bir şekilde değiştiriyor, alıştığımız ezberleri bozuyorlar.Sürücüsüz otomobiller, asistan robotlar, yapay zeka, dünyanın yeni gerçekleri. Eskiden dünyanın en büyük kurumları petrol şirketleri, büyük bankalar ve dev sanayi kuruluşlarıydı.
Evet. Genç teknoloji şirketleri bunların yerini alıyor. İçinde bulunduğumuz bu çağ aslında bizim gibi sanayileşmede geride kalmış ülkeler için büyük fırsat sunuyor.Eskiden zengin olmak için milyarlarca dolar yatırım yapmak, tesis inşa etmek gerekirdi.Artık bir bilgisayar ve iyi bir fikir kafi. Eskiden kaynak bulma büyük meseleydi.Şimdi hem kamu büyük maddi destek veriyor hem de pek çok özel fon mevcut. Eskiden “bir şey üretsem, nerede pazarlarım” derdi vardı. Şimdi 10 bin kilometre öteden bir tıkla sipariş veriyorsun, geliyor.